Ev yapımı Yer Fıstığı Ezmesi (Peanut Butter)




Beslenme günlüğümde ne zaman yerfıstığı ezmesi paylaşsam mutlaka , "şekersiz ,katkısız ezmeyi nereden bulabilirim?" sorusu soruluyor.
Önceleri bildiğim markaları paylaştım ama kavanozlardaki etiketleri dikkatli okuyunca çok da doğal bulmadım ve Neden kendim yapmıyorum ki dedim! 
Gercekten hazır kavanozlardan çok daha lezzetli ve ekonomik ezmeyi bu gün yaptım!
Ekstra yağ,şeker,kıvam arttırıcı yok tamamen yer fıstığından oluşuyor ve çok da basit!

Tarif şöyle;


Marketten bir paket kabuksuz ve tuzsuz yerfıstığı aldım gramajına bakmayı unuttuğum için yaklaşık 2 subardağı kadar diyebilirim.
Fıstıkların bordo kabuklarını ayıkladım.
Acı olma ihtimaline karşı rengi tuhaf olanları çıkardım.

Rondom küçük oldugu için ikiye bölüp yaklaşık 7-8 dk bızırdattım.
Önceleri toz haline gelen karışım bir anda hamur sonrasında da kremsi bir kıvam alınca ekstra yağ eklemedim.

Kesinlikle harika oldu!!!
Çocuklar için biraz bal ve kakao eklenerek muthiş bir ekmeküstü çikolatası da yapılabilir!

Etiketler: , , ,