Pazarlamada "hedef kitle" Diyette "kalori"

Pazarlama derslerinde hocamızın bir sözü vardı: "Adınızı unutun ama hedef kitleyi unutmayın! " diye.Aklıma kazındı bir kere asla da unutmadım :) Şimdi kilo vermek isteyenlerin ağzından düşmeyen meşhur kalori kelimesi var. Yedim ,kaç kalori ? Yemedim çok kalorili...
Peki nedir bu kalori? Ve bu kadar önemli mi?






Kalori ,yiyeceklerin yakılmasıyla açığa çıkan enerjidir.Her yiyeceğin kalorisini ölçmek için kalorimetre adı verilen bir alet kullanılır ve yiyecekler gerçektende su dolu tank düzeneği içinde yakılır-mış ta ki besin gruplarının her birinin 1 gramında eşit miktarda kalori oldugu keşfedilinceye kadar! Protein ve karbonhidratların her bir gramı 4, yağların ise 9 kalori içerir bu bilgi ile yiyeceğin içindeki protein ,karbonhidrat ve yağ miktarının bilinmesi ,kaç kalori içerdiğini hesaplamak için yeterli hale geliyor!Acak bu besin gruplarının yakılması sırasında vücudun bir kalorimetre gibi çalışmadığını ve tümünü değil belli bir oranını yakabildiğini de hesaba katmak gerekir .
Peki vücudumuzun ne kadar enerjiye ihtiyacı var ve kaç kalori yakabiliyor? 





Bu kişinin yaşına ve yaşam tarzına göre farklılık gösteriyor işte meşhur " Metabolizma " da burada devreye giriyor.Metabolizma; vücuttaki tüm kimyasal değişimleri içine alan süreçtir.Temel metabolik olayların gerçekleşmesi için (solunum,dolaşım vb.) organların fonksiyonlarını sürdürebilmesi için harcanan enerji de bazal metabolizmadır.Bu genetik olarak  ve tiroit hormonu gibi faktörler nedeniyle bireyden bireye göre hızlı ya da yavaş olarak farklılık gösterebilir.Bazal metabolizma hızını hesaplayabilmek için Harris-Benedict Denklemi kullanılıyor;




Bir çok site de bazal metabolizma hızınızı hesaplayacak uygulamalar mevcut durumda.

Bu rakama hareket oranınıza göre yüzdeler ekleyerek hedef kalori miktarınızı da hesaplayabilirsiniz!


 Yaş , vücut cüssesi -kompozisyonu, çeşitli patolojik durumlar , çevre sıcaklıgı ve cinsiyet gibi faktörler bazal metabolizma hızını etkilese de temel olarak bu denklemle yaklaşık bazal metabolizma hızını bilmek ve yeme düzenini ona göre organize etmek kişinin depoları fazla doldurup yani gereğinden fazla kalori alıp, yağ olarak değolanmasına engel olmasına yardımcı olur.Yani kalori gerçekten de önemli bir kavrammış! 

O zaman yakamayacağımızdan fazlasını yemiyoruz!


İlk hedefimiz bu olmalı ikinci olarak da ; 

Nasıl daha fazla yakabiliriz?Metabolizmamızı nasıl hızlandırırız?kısmı var ki ben en çok bu kısımla ilgileniyorum🙈



Herkesin hem fikir olduğu hareket etmek!
Kas kütlesini arttırmak yağ dokusunu azaltarak metabolizmayı hızlandırır.Hayatımıza hareketi sokuyoruz.Merdiven çıkıyoruz, bol bol yürüyoruz ,spor yapıyoruz!

Uzun süreli açlıklardan kaçınmak!
Uyandığımız andan itibaren metabolizmamız çalışır yani metabolizma çalışmaz diye bir şey yok ama hızını arttırmak için muhakkak kahvaltı etmek gereklidir.Kahvaltı etmeyi ihmal etmiyoruz!

Kış aylarına dikkat!
Sıcak ve soğuk havalarda vücut farklı tepkiler gösteriyor:( Soğuk kış günlerinde biz mayışırken metabolizmamız da yavaşlıyor daha çok yağ tutma eğilimi gösteriyor.Aman diyoruz kış aylarında miskinleşmiyoruz!

Yeterli kalsiyum alımı metabolzimayı hızlandırı!
Bol bol yağsız süt yoğurt tüketiyoruz!

Sıvı tüketimini arttırıyoruz!

...

Yazımın sonuna gelirken bakıyorum da aslında hep bildiğimiz şeyler ,acaba neden yazdım diyorum sonra hatırlıyorum bilmekten öte uygulamak önemli😉Yeniden hatırlayıp uygulamak ve motive olmak için kayıt altına alıyorum👍


Etiketler: , , , ,