Sağlıklı saçlar için beslenme



Sağlıklı yaşamaya başlamamla birlikte ,birçok bakım'ın temelinde Sağlıklı Beslenme oldugunu gordum!Saç  bakımı da bunlardan biri:)Tüm mucizevi(!) önerilerin başında "Önce içten besleyin" ibaresi ya da bir küçük not oluyor.O zaman temel saç bakımım için bir yol haritası çizmemin zamanı geldi de geçiyor.
Önce saçlarımdam bahsedeyim:
Platin sarısı oldugu dönemde bile bebek saçı gibi yumuşacık olan saçlarımın inceliğini tahmin etmişsinizdir:) İnce ve sık saç tellerim var.
2003'den beri mütemadiyen röfleliler  ama şu anda kendi saç rengim(şu meşhur strawberry blonde yani sarıya dönük tarçın kahve ) uçlarında sarı röflelerim var.
Saç derim normal ,dönemsel olarak kafaderimde kuruluk ve pullanma oluyor.
İşte kendim için çizdiğim ,kimi yeni uygulayacagım kimi ise müptelası oldugum adımlar ile
Saç Bakım Yol haritam;




Saçlarımı içten güzelce besliyorum!

Vitamin C
Saçları güçlendirir ve rengini zenginleştirir.
Limon,portakal,çilel,greyfurt,brokoli,domates ve kivi
Potasyum
Saç derisinin sağlığını arttırır,dökülmeleri azaltır.
Kurufasulye,ıspanak,muz,avokado,hurma,somon
Demir
Eksikliğinde saç dökülmeleri yaşanabılır.
Soğan,balkabagı,kuruüzü ,badem,kayısı
Çinko
Saç uzaması ve saç hasarlarının onarılmasına yardımcı olur.
Yumurta,ciğer,kabakçekirdeği,kuzueti,yerfıstığı
A Vitamini
Antioksidandır,hucre gelişimine destek olur ve kafaderisinin sağlıklı olmasını destekler.
Havuç,tatlıpatates, kavun,marul,kırmızı biber,çedar peyniri
Biotin
Saçları güçlendirir ve kırılmaları önler.
Ceviz,lahana,havuç,salatalık,yumurta,ahududu
Tabi ki saçlarım için de su içmeyi ihmal etmiyorum.
Nemlendiriyorum!
Saçlarımı nemlendirmek için Soğuk sıkım preslenmiş hindistancevizi yağı kullanıyorum(tereyağ formunda olan ).Haftada bir kere elimle kafa derime ve saçlarıma masaj yaparak uyguluyorum,bone ile sarıp fön makinası ile biraz ısıtıp 30 dk sonra duruluyorum.Bu sayede Saçlarım parlak ve yumuşak saç derimde nemli ve sorunsuz oluyor.Kullanacagınız yağın kaliteli olması çok önemli ,yemeklerde kullanamayacagım yağları bakımda kullanmıyorum,kullanmıyordum ta ki @fitwhiterabbit'in bebeyağı maskesi (2. Resimde kendisi) önerisine kadar.Bloguna bır goz atmanızı tavsıye ederım.http://fitwhiterabbit.tumblr.com

İşte Fitwhiterabbit ve bebe yağı maskesi
Protein desteği sağlıyorum
Yine kimyasaldan uzak durmaya çalışırken yöneldiğim protein maskem,yumurta sarısı.
Ayda bir Yumurta sarısını çırpıp köpürtüyorum.Saçlarıma iyice yedirip 30 dk sonra soğuğa yakın  su ile duruluyorum.Sıcak su ile durulamayı denemeyin çok kötü kokuyor:)
Bu ay hedefim Avokado maskesi denemek olacak;)
Saçlarıma karşı nazik oluyorum.
Gereksiz yere krepe yapıp,çok sıkı toplayarak ya da sadece denemek için birsürü kimyasal kullanılan işlemlerden saçlarımı uzak tutmam lazım,aslında bayadır yapıyorum bunu.
Geceleri kırılmasını önlemek için boş bir örgü ile yatıyorum.
Havlu ile çok hafif nemini alıp ,hırpalamıyorum.
Çok ısı uygulamıyorum,arada geniş maşa yapıyorum zaten o kadar.
Islak saçlarımı asla fırça ile taramıyorum mutlaka açıcı sprey kulanıp dişli tarakla tarıyorum.
Çok fazla kimyasal içeren şampuanlar yerine daha doğal olanları tercih ediyorum.Geçen yazdan beri Hacı Şakir kullanıyordum Son 1 aydır Mecitefendi sarımsak şampuanını kullanıyorum ikisinden de çok memnun kaldım.Daha önce Gliss ve kerastas kullanıyordum ,kullandığım donemde saçlarım çok yumuşaktı ama kullanmayı bıraktıgımda kopmalar başladı:(
Saçlatımı kendim kestiğim için iki ayda bir kırklarını almaya devam ediyorum.

Tüm bu adımların sonucunu yaz bakım dosyasında paylaşıp ,yaz programıma gececegım.Malum gunes saçlarımızı da etkılıyor...
Bizimle beraber saçlarımızda beslensin ,melek gibi olsun:)

Etiketler: , , , , , ,