Şekersiz bir tatlı daha:İncir Uyutması




Geçtiğimiz gün Beslenme Günlüğümde ,canım çok istediği için şekersiz tavukgöğsü ile incirli bir muhallebi hazırlayıp paylaştım.İki arkadaşımın önerisi ile de İncir Uyutması ile tanıştım.Hemen internetten araştırdım.

Kastamonu yöresinde ,sütün incirle mayalandırılmasıyla yapılan incir uyutmasının asıl tarifinde toz şeker vardı.Madem süt incirle mayalanıyor şekere gerek var mı??? Evet ben de öyle düşündüm ve şekeri çıkarttım.Yapılışı çok basit sadece biraz sabır gerektiriyor;


Malzemeler

10 adet kuru incir
2,5 su bardağı(500 ml)  yağsız süt

Önce kuru incirlerinizi güzelce yıkayıp küp küp doğruyoruz.
Bir süt tenceresinde sütümüzü yoğurt mayalayacak ısıya getiriyoruz(serçe parmağınız yanmayacak ,annemin bana verdiği yoğurt mayalama ısı tanımı bu :) )
İncirleri süte ekleyip iyice karıştırıyoruz.
Bu aşamada ben blenderdan geçirdim ama bir daha küp küp bırakmayı düşünüyorum.
Puding kıvamındaki karışımı kaplara alıp temiz biz bezle sarıp 3-4 saat ılık ortamda mayalandırıyoruz.
Mayalanmış kapları buzdolabına alıp ,iyice soğuyunca afiyetle yiyoruz:)

Gerçekten bu da çok lezzetli ve rafine şekersiz bir tarif oldu,gözümüz aydın;)

Etiketler: , , , , , , , , ,