Keçi sütü ile yoğurt ve peynir yapımı ♥

İstanbul'da yaşarken marketten günlük sütümü alır ,kendi yoğurdumu mayalardım.Kıbrıs'ta günlük sütler ile tüm denemelerim fiyaskoyla sonlanınca (sanırım sütlerde su vardı) denemeyi bırakmıştım.
Geçen gün ofiste muhasebedeki arkadaş bir çiftçiden keçi sütü aldıklarını söyleyince hemmen abonesi oldum hatta  yumurta da istedim
Süt bulmuşum hem de en faydalı keçi sütü kaçırır mıyım?
Geçtiğimiz hafta ilk denememi gerçekleştirdim ,bu hafta ikinci defa daha başarılı olunca sizinle de paylaşmaya karar verdim!VE en çok sorulan soruya da mutlulukla yanıt verıyorum kötü bir kokusu yok.Gerçekten harika!



Yoğurt yapımı;



Keçi Sütü baya kıvamlı ve koyu renkli geldi.
5 lt sütü süzüp kaynatmaya başladım o esnada hafif bir koku oldu.
Kaynadıktan sonra 10-12 dk daha kaynatıp altını kapattım.
Çok fazla kaynatarak besın degerını azaltmak istemedim.
Sonrasında 2 lt yoğurt için ayırdım.Serçe parmağım sütün içinde hafif ısırılıncaya kadar ısısının düşmesini bekleyip 2 YK inek yogurdu ile mayaladım.Ağzını yarım kapatıp sardım.4-5 saat sonra ustunu açıp,suyunu iyice çekmesi için kağıt havlu ortüp bir gece buzdolabında beklettim.İkinci denememde kagıt havlu olayı hoşuma gitmediği için koymadım.Ama çok da gerek yokmuş galiba taş gibi bir yoğurt oldu.


Keçi Peyniri Yapımı;

Çökelek ve Lor tariflerinden esinlenerek iki defa denediğim peynirin ikisi de guzel oldu ama bıraz farklar var o yuzden damak tadınıza gore secebılesınız dıye ıkı deneyimimi de paylaşıyorum.
İlkinde 2lt keçi sütünü kaynatıp içine yaklaşık 1 su bardağı keçi sütüyle yaptığım yoğurttan ekledim ve yarım limonun suyunu sıkıp hafifçe karıştırdım .Kesilmeye başlayınca altını kapattım ve iyice sarı suyunu bırakmasını bekledım.(gozume az kesilmiş gozuktu dıye cok az daha limon suyu sıktım).Hiç tuz koymadım ama tuzlu isterseniz yogurdu ekledıkten sonra tuzu da eklemelisiniz.Süt tamamen kesilince tülbente süzüp üzerine agırlık koyup soguyana kadar bekledım.Yaklaşık 4 saatın sonunda tekerlek kaşar kıvamında keçi peynirim hazırdı.Kalan sarı suyu da bıraz yogurt ekleyıp miss gibi ayran yaparak değerlendirdim

İkinci denememde kaynattığım keçi sütünden yaklaşık 1,5 lt cam şişeye içmek için ayırdım kalan 1,5 litreyede yarım limon sıkıp (yoğurt sadece mayaya yetecegı ıcın sadece limon ve tuz ile kestirdim) sütün kesilmesini bekledim sonra ilk denemedeki gibi peynirin suyunun suzulmesini bekleyip buzdolabına aldım.Kıbrısta havalar ısınmaya başladıgı ıcın bakterı uremesın dıye buy suzdurmeyı de artık buzdolabında yapacagım.

İki peynirin tadları neredeyse aynı ama yoğurtla yaptıgım daha kremsi bir tada sahipti.Sadece limon oldugunda bıraz limon esasnsı gelıyor ki o da değişik ,hiç fena değil .Belkı fazla koyuyorum bılemiyorum.Denemelerim devam edecek ,elbet optimum reçeteyi yakalayacagım ama şimdilik peynırımle çok mutluyum 

El yapımı ev yapımı olması kafi ,değil mi:)

Etiketler: , , , , , , , , ,