Rosacea ile yaşıyorum!

Rosacea nedir?


Rosacea halk arasında yaygın olarak Rosa ya da Yetişkin Aknesi diye bilinen,şişme kızarmaya sebep olan bir cilt hastalıgıdır.Çoğunlukla beyaz tenli kişilerde görülür.Henüz herhangi bir bakteri ve virüsle ilişkilendirilememiş olsa da geçenlerde hastalıgın maytlarla ilgili olabilecegını soyleyen bir makale okudum.





Benim Rosa ile tanışmam 2011 yılında oldu.Aslında üniversiteden beri zaman zaman yüzümde kızarıklıklara sahiptim fakat atak şekline dönüşmesi 2011 ,sivilceler de 2013 'de kendini gösterdi.

Yüzümde ergenlik dönemide dahil hiç sivilce olmadığı için özellikle sivilce atakları benim için ciddi travma oldu.

Bu hastalık stres ve beslenmeyle doğrudan ilişkili.Fazla kafein ,baharatlı besinler,alkol tüketmek yoğun stres altında kalmak atakları kesinlikle tetikliyor.Hatta stres atakları tetıklerken ataklar da gergınlık yaratıyor böyle de bır kısır döngü gözlemledim.

Ataklar ataklar dıyorum biraz da ataklardan bahsedeyım;


Rosa atakları bende kaşıntı ve yanmayla bırlıkte gelen yuzumde özellikle yanaklarda kendini gösteren kırmızı kabarıklıklar şeklinde oluyordu (Şu anda ilk zamanki atakları hiç yaşamıyorum).Cilt yüzeyinde ve deri altında öyle bir yanma oluyordu ki suratımı buz kovasına sokmak geliyordu içimden.Tabi böyle bir şey asla yapmıyoruz çünkü aşırı sıcak ve güneş gibi aşırı soğuk ve buz da Rosa'nım pek hoşlandığı şeylerden değil:)

Sivilceli dönem tam bir sıkıntı !
İlk sivilcelerim çene bölgesinde çıkmaya başladığında sebebinin bıraktıgım doğum kontrol hapı oldugunu dusunmustum.Aslında asıl sebepten çok da uzakta degılmışım çünkü Süpriiiiz hormonal degısıklıkler de Rosa'yı tetıklıyor.Oyle ki dogum sonrası ,menepoz donemi kadınların en sık Rosaya sahıp oldugu donemlermiş.Rosa kaynaklı sıvılceler normalden çok daha kırmızı çok daha şiş ve bir o kadar da kaşıntılı.Ve malesef sivilcelerin kendileri geçse de izleri kırmızılık olarak uzunca bir süre yerlerinde duruyor.

Peki neler yapıyorum?
Cilt doktoru tarafından hastalığa ilk teşhis konuldugu gun gülsuyu hariç tum kozmetik alışkanlıklarım da değişti.
Öncelikle peeling yapmayı bıraktım,doktorun onerisiyle de göğüs bölgemden yukarıya asla sabun duş jeli vb uygulamadım.Uzunca bir süre duş ve yıkama jeli olarak Bioderma ABC çocuklar için jel kullandım.Makyaj ve cilt temizliğimde Bioderma H2O solüsyon ve tonik olarak gülsuyu kullanmaya devam ettim.
Nemlendirici ve yatıştırıcı kremim la Roche Roseliac ,Guerlian SOS serum ve Bioderma Sensibo AR'dı.Fondoten kapatıcı gibi cildi tıkayan makyaj urunlerı kesinlikle yasak oldugu için Bioderma'nın renkli güneş koruyucu kremini kullandım.İlk sene bu urunlerle geçti bu şekilde ataklarımda ciddi bir rahatlama oldu.Özellikle gül suyu benim mucizemdir,atak zamanlarında hem benı hem de kızarıklıkları yatıştırdı.

Zamanla makyaj yapmaya başladım deneye deneye doğru ürünleri bulmaya çalışıyordum ve gördüm ki temizliği,bakımı ve güneş koruyucusunu dogru uyguladıgım zaman fondoten olmasa da kısa surelı bb crem kullanabılıyordum.En az sorun yaşadığım ve hala daha kullandıgım krem Pure Beauty Bulgarian Rose BB krem'dir.BB krem kullanmaya başladıktan sonra Bioderma H2O yetmemeye başladı,Kıbrıs sıcaklarında da cildimde yağlanma oluyordu bu yüzden yine bir kaç ürün denedikten sonra Garnier pembe serinin yıkama jelini kullanmaya başladım.

Sonra o sivilceli karanlık günler geldi...
Gerçekten karanlık günler çünkü çok üzülüyordum ve daha kötü olacak diye korkmaya başlamıştım.4-5 aylık bir araştıma ve deneme süresinden sonra Yağ ile temizleme metodunu keşfettim (Oil Cleansing Method ). Bu hastalıkda ciltteki yağ dengesi çok önemli oldugu için doğru yağlar ile sonuç alma fikri gerçekten aklıma yattı ve uzzzuuuuuun arastırmalardan sonra kendi karısımımı yaptım.Sonuç mükkemele yakındı. İkinci haftadan itibaren sonuç almaya başladım ve hala bu yonteme devam edıyorum.


Metod çok basit dogru yağ karışımını cilde hafif masaj yaparak suruyoruz (göz makyajı ve göz çevresi de dahil) sonrasında temiz bir havluyu sıcak suya (kaynar olmayacak) sokup yuzume hafıfce kompres yapıyoruz.3-4 defa kompres yaptıktan sonra cılt temızlenıyor ve arınıyor.en son soguk su ıle durulayıp tonikliyoruz.Bu yontemden sonra nemlendırıcıye ıhtıyac duymuyorsunuz.Haftada bir serum nıyetıne yağ uyguluyorum o kadar.Sabah uyandıgımda da yıkama jeli ile yıkayıp bb krem sürüp (güneş koruyucu etkısı yoksa ,koruyucu şart) rahatlıkla dışarı çıkabılıyorum.Herhangı bır yağlanma parlama olmuyor.Ama doğru oranlar ve dogru yağları kullanmak çok önemli.

Benim yağlarım şunlar;
Cilt temizliği için her defasında 10 damla hint yağı ve 5 damla jojoba yağını karıstırıp yuzume uyguluyorum.

Tonik olarak vazgeçilmezim Rosence gülsuyu ,lavanta yağı ve çay ağacı yağı.
Çay ağacı yağını sıvılcelerın uzerıne damla damla da uyguluyorum,muthıs bır antıseptık oldugu ıcın cok faydasını gordum ama ucucu bır yag oldugu ıcın dırekt uygularken çok dıkkat etmek lazım.

Serum olarak haftada bır ya da 10 gunde bır bugday yagı ve kayısı çekırdegı yagından bır kaç damla surup yatıyorum.Ayda bir de maya maskesi yapıyorum(Detayları instagram sayfamda)

Dogru yağı dogru şekilde kullanmak çok önemli.Lütfen bir uzman'a başvurmadan ve iyice arastırmadan uygulamalara başlamayın, cildinizi riske atmayın.Bu yuzden faydalı olabılecegını dusundugum bırkaç linki de paylaşmak ıstedım.


*GÜNCELLEME *
Son dönemde BB Krem kullanmayı bıraktım onun yerıne mineral makyaja geçtim.Bare Minerals'ın mıneral fondoten rutınını uyguluyorum.Çok memnunum.Yağ ile temizleme metoduna da ara verdım daha pratık oldugu ıcın bioderma H2o ile temızleyıp ,Bioderma DS yıkama jeli ile yıkıyorum.Sonrasında yine gülsuyu ve loreal'ın Skin Perfection serisini kullanmaya başladım.Sivilceli dönemi atlattıgım ıcın yontemlerımı artık iz ve kızarıklıkları geçirmeye yönelik değiştiriyorum.Şimdilik Skin Perfection serisinden memnunum,kızarıklıgı aldı ancak izler hala duruyor.Onlar için çözüm bulabılırsem onu da paylaşacagım.

AGUSTOS 2016 GUNCEL YAZI ICIN TIK TIK!lütfen Güncel Yorumlarınızı son yazıya bırakınız!


  1. https://basityasamseruvenim.wordpress.com/2013/02/03/basit-yuz-temizleyicisi/
  2. http://www.acne.org/messageboard/topic/141871-the-oil-cleansing-method-highly-recommended/
  3. http://basityasamseruvenim.wordpress.com/2013/05/13/basit-yuz-kremi/
  4. http://www.lacintenel.com/2012/02/rosacea-tedavisinde-deve-dikeni-tohumu.html


Etiketler: , , , , , , , , , , , ,