Uykudan Önce ...

Uyku öncesi rutini mi olur demeyin gerçekten oluyor.Neticede sakin kafayla uyuyup herşekilde günü temiz kapatmak önemli.


Tüm gün kestir,tüm gece uyu,asla partileme :) 


Özellikle Kadınlar için (bir de benim gibi planlı olma tutkusu varsa ) ister istemez bazı şeyler rutine dönüşüyor.

İşte benim uyku öncesi rutinim;

Genelde koltukta uyuyakalma huyum olmadıgı ıcın uykum gelmeye yakın yavaştan toparlanmaya başlarım:)

http://www.womansday.com/home/organizing/organization-tips-for-every-room

Sadece televızyona konsantre olabilmek benim işim değil,aksine başka bir şey yaparken televizyona daha iyi konsantre oluyorum.O yüzden akşam yayıldıgım koltukta ve sehpada ya bir dergi olur ya biçilmiş-teğellenmiş kumaşlar (Ruhuma sağlık katan dikiş hobim için de bira yazı yazacagım ) ve bir sürü craft malzemeleri.Hepsini yerlerine götürerek başlar,battaniyemi katlayarak bu etabı sonlandırırım:)
Mütemadiyen etrafta bir kaç bardak olur bazen de atıştırma tabakları genelde sadece mutfağa bırakırım bazen de bulaşık makinasına yerleştirirm. Kıbrıs'ta ısınmak için klima ve şömine kullandığımız için onları kontrol ederim .Dış kapı ve bazen pencereleri kontrol ederim.Bu etap da bitti.Sıradaki;)
Ofisten döner dönmez genelde duş alıp ,yüz ve göz makyajımı  temizleme mendilleri ve solusyonla üstünden temizlediğim için akşam direk banyoya yöneliyorum;
http://www.dailymakeover.com/trends/skin/bedtime-beauty-habits/

  1. Lenslerimi çıkarırım
  2. Diş bakımımı yaparım (Fırça-diş ipi ve gargara )
  3. Yüzümü ve boynumu temizleme jeli ile yıkarım ve tek kullanımlık havlumla suyunu alırım.
  4. Gün boyu arındıran suların  vücuttan atılması var tabi:)
  5. Saçlarımı geniş fırça ile tarar,ya örerim ya da arkadan gevşek bir biçimde toplarım.
  6. En zevkli kısım burası makyaj aynasında sırasını bekleyen kremler:) Önce gülsuyu tonik,sonra serum ,göz ve yüz kremi ,dudak nemlendiricisi en son lens kullandıgım ıcın goz damlamı sıkarım.Ellerimle işim bittiğinde el kremi ile dirsek topuk ve ellerimi kremlerim.
  7. İşte burada bir itiraf devreye giriyor pijamamı genelde duş aldıktan hemen sonra giyerim  üstüme polar sabahlık alırım o yüzden çoğunlukla sadece sabahlığı çıkarıp cumburlop yataga gırerim.Bir Bihter Ziyagil değilim malesef:)
Ve muhteşem uykuya kavuşmama dakikalar kaldı.Suyumu içip,kitap okurum (sürükleyici bir romansa uykum kaçıyor o yuzden kısa öykü ya da bilimsel takılıyorum :))biraz telefonla oyalanırım.
Çoğu zaman günü düşünmeden direk ertesi günü planlarım,yapılacaklar ,yemekler vs.Bunu çok uzun tutmam çünkü mutlaka uyku kaçıyor:D Su mideme iyice yerleşince 5 dk iyi geceler yogamı yapar tam yatış pozısyonuna geçer kendimce dualar iyi düşünceler ,hayaller derken uykuya dalarım.




Yaz yaz bitmedi ,amma çok şey yapıyormuşum dedim ama 10-15 dk'dan fazla sürmüyor tüm hepsi :)
Adı üstünde rutin haline geldiği için kas hafızasıyla yapıyorum çoğunu :)
Peki bunları her zaman eksiksiz yapıyor muyum?
%99 EVET:)
Çok uykulu da olsam,dışardan gelmiş olsak da hatta evde misafirim olmuş bile olsa etapları tamamlarım hatta en son Kocam'ın dogumgununde ofis arkadaşlarıyla sürpriz partiden sonra silip süpürmeden yatmadım.Çok titiz oldugumdan değil,aksine dağınığımdır bile .Benim için günü her anlamda kapatabilmek çok önemli,aklıma bir şey takılır ya da kafama takılan bir şey olursa rahat uyuyamıyorum:D

Etiketler: , , , , , , , , ,