3 Adımda Sağlıkla Işılda!




İşte yeni hedeflerim=)
 Hedefimi olustururken Holistik saglik kavramindan esinlendim.

Holistik Sağlık Nedir?

Holistik kelimesine Türkçe bir karşılık vermek istersek İngilizce bir sözcük olan Wholistic kelimesinden yola çıkarak Bütüncül -Bütünsel diyebiliriz.
Holististik Sağlık yaklaşımı, sağlığı Ruh ,Beden ve Zihin sağlıgının bir bütünü olarak ele alıyor.Hastalıklardan çok kişilerle ilgileniyor ,çünkü hastalıkların kişilerin ruh ve zihin sağlıklarından kaynaklı olduguna ınanıyor.
Hastalıktan önce hasta tedavi edilmezse ,başka hastalıkların yeniden doğacagını bunun kısır bir döngüye dönüşeceğine inanılıyor.
Tedavi metodları arasında yoga,reiki zihin terapisi vb.doğal yöntemler yer almakta ,bazı kaynaklarda Modern tıptan çok farklı bir yaklaşım diye bahsedilse de Modern Tıbbı tamamlayıcı bir tedavi metodu oldugu görüşü yaygın.

Aslında çok daha detaylı incelemek niyetindeydim ama kaynaklara ulaştıkça çok da derinlere inmeye gerek olmadıgını gördüm çünkü temel kavramın algılanışı ve uygulanışı farklılıklar gösterebiliyor,metodlara ve kavramlara boğulmaya gerek var mı? 
Mesela kişilerin kendilerini ve zihinlerini rahatlatmaları ıcın çeşitli telkin benzeri yöntemler uygulanıyormuş. Ben kendi adıma yol gösterme ilham alma ve akıl danışma fikrine çok açığım ama başkalarının cümleleriyle olumlamalar yapmaktan hoşlanmıyorum  zaten tek bir kavrama bağlanıp benımseyememek gıbı bır durumum da var.O yüzden Kafama yatan kısımlarıyla kendi yorumlamamla daha basit ve anlaşılır biçimde hedefimde ilerleyecegım.Halihazırda maneviyat,temiz beslenme,temiz yaşam tarzı,olumlamalar,doğal yöntemler ve herşeyden önce kişinin ruh ve zihin gücüne fazlasıyla ınandıgım için benim yorumlamam da keyifli olacak diye umuyorum:D


 




“Söylediklerinize dikkat edin; düşüncelere dönüşür…
Düşüncelerinize dikkat edin; duygularınıza dönüşür…
Duygularınıza dikkat edin; davranışlarınıza dönüşür…
Davranışlarınıza dikkat edin; alışkanlıklarınıza dönüşür…
Alışkanlıklarınıza dikkat edin; değerlerinize dönüşür…
Değerlerinize dikkat edin; karakterinize dönüşür…
Karakterinize dikkat edin; kaderinize dönüşür…”
MAHATMA GANDİ



 
Cok esnek ama cok da islevsel olacak 1 ay sonunda pamuk gibi yumusacik demir gibi dayanikli kus gibi de hafif olacagim insallah👍
Hergun 3 sağlık adimini alt basliklarla saglikla dolduracagim.Cunku artik biliyorum ki sadece incecik bir bel kalori hesabiyla allak bullak olmus bir zihinle  ya da tam tersi kendiyle barisik olup yaglanmis bir karacigerle tam anlamiyla saglik olmuyor.

Hala imkanim varken var olan tum dugumleri teeek tek cozebilmek icin super bir baslangic olacak.En mutlu halimi hayal ederek 3 alt baslik icin oncelikli 3 sorun tespiti yaptim;


Bu sorunlari cozmek icin benim icin 1 ay Holistik saglik 101 tadinda gececek:) Simdilik cok uzatmayayim ama her baslik icin kendimce cozum olacagina inandigim yontemleri de paylasacagim.Bu 30 günü detaylarıyla takip edebilmek için İnstagram Diyettedegilim hesabımı takibe almanızı öneririm:)


Etiketler: , , , , , , , ,