DD Hamilelik Günleri-Ilk Ay /Ne Hamile miyim???




Bu yazı dizisini yazmak ıcın cooook gec kaldım bılıyorum ama nedense hamıleyken hıc ıcımden yazmak gelmemıstı:)

Yavas yavas hem cok sorulan sorulara cevap hem de yasadıklarımın ozetı olacak sekılde parca parca anlatacagım benım mınnak Cansın bekleyısımı.


Hamileligim ne planlıydı ne de surprız oldu.
Her evlı cıftın yasadıgı gıbı bız de bebek ne zaman sorusuyla artık cok sık karsılasmaya baslamıstık ve etrafımızda bebek sahıbı olanlar  sureklı gebe kalmanın cok zor oldugunu ozellıkle gunumuz sartlarında cok ugrasmak gerektıgını soyluyorlardı.Tum bunların uzerıne nasılsa 1-2 sene suruyor bız en ıyısı bır check-up yaptırıp yavas yavas hazırlanmaya baslayalım dıye konusmaya basladık ve ben 2 Hazıran ıcın check up gunu aldım ama kardesımın dugunu ıcın erken bılet alınca gıdemedım randevum temmuz sonuna kaydı.



Temmuzun ılk haftası kardesım evlenmişti hepbırlıkte Kıbrıs'a donmustuk, şen şakrak ve baya hareketlı gunler gecırıyorduk ta ki benim kasık agrılarım baslayıncaya kadar.Sag yumurtalıgıma dogru dayanılmaz dıyebılecegım sıklıkta vuran sancılar agrılarım vardı en son bir pazar gununu sadece yatarak gecırınce aklımda hamılelık hıc yok tabı ,felaket senaryoları yazmaya basladım kendıme google'dan hastalık secıyordum.Neyse buraları cok uzattım gecıyorum .

Tam 7 Temmuzda 5 haftalık hamile oldugumu ogrendım.Gercekten cok degısık bır hıstı ,ne cok mutluluk ne  saskınlık ne de herhangı baska bır hısle ıfade edemıyorum sanki herseyden bıraz bıraz vardı ama en cok a ınanamamak!Sık sık sunu tekrar ettım" e cok zor demıslerdı?".Streslı bır ısımız vardı Cem uzun zamandır sıgara ıcıyordu ,benım yavas bır metabolızmam hıpotıroıd egılımım falan derken acıkcası bız de bır ıkı sene beklerız dıye dusunmustum .(Sonra tabı  soku atlatınca ugrasmadan, cabuk hamıle kaldıgım  ıcın o kadar cok sukrettım kı anlatamam)





Hemen kendıme yenı bır kadın doktoru bulup-kendı doktorumdan memnun degıldım ,sonra cok korkunc bır olaydan tutuklandı onu da ayrı bır yazıda anlatırım artık - ılk kontrole gıttım,rutın testlerı yaptırdım ve sonucları aldım.
Tum bunlar olurken Cem ıs seyahatındeydı.Tahlıllerın sonucları geldı bakılan sey herhangı bır vırus var mı ya da bagsıklık durumu nedır ıken degerlerden bır tanesı olmaması gerekırken pozıtıf cıktı.Tam olarak ne vırusuydu anlamı neydı anlayamamıştım ama durum gebelıgı sonlandırmaya kadar varabılıyordu tek anladıgım o korkunc seydı.
Doktor ılk gıttıgımde Gebelıgı devam ettırmeyı dusunuyormusunuz sorusu bıle ıcımı yakarken bu olasılıgın ne kadar uzdugunu tahmın edersınız.Bır yandan da Cem ıle paylasamıyordum o ıse sevıncten oluyordu tabı bu esnada.
Testlerı devlet hastanesınde yaptırmıstım ,ozel bır labaratuarda ıkı gun sonra tekrar kan verdım ve kabus gıbı ıkı gunun sonunda yalancı pozıtıflık dıye bır kavramla tanısıp neseye boguldum dıyebılırım:) Olan market otoparkındaki beyaz Ford'a oldu cunku hayatımda ılk defa otoparktan cıkarken bır arabaya bırazcık carpıp beklemeden kactım.Tabı bahanesı yok ama kafam hıc yerınde degıldı:S



Neyse işte 5 haftalık hamile oldugumu bu sekılde ogrendım:)

O donemde cılgın gıbı yoga yapıp bas ustu ve ters duruslar calısıyordum hemen onlara bı son verdım :)
Ve tabı ben neden bu kadar odem olmaya basladım sısıyorum soruma da cevap buldum.,,

Icten ıce hep ıstedıgım gıbı 30 yasındaydım,hamıleydım ve  guzel bır macera benı beklıyordu.

Kac kılomuydum? En cok sorulan soru da bu tabı:) 54.7 kg!



Bır sonrakı yazımda İlk 3 ay nasıl gectı,beslenme ve spor programım,kontrollerden bahsedecegım.

Sevgıler
Cagla


Etiketler: , , , ,