DD Anne! Hamilelik ve Yoga...

Hamilelik ve Yoga!

Benim hayatımda hamilelik ve yoga ayrı ayrı oldugu kadar birlikte de harika hisler uyandırıyor!

Hamile olduğumu öğrendiğim hafta gerekli araştırmayı yapmadığım için yoga yapmaya biraz ara vermiştim ama tam da baş aşağı ve ters duruşlara çalışmaya başlamış ,kendimi Yoga alanında daha da ileri bir noktaya taşıma kararı vermişken  bu süreyi daha da uzatamazdım ve 2. Ay'ın sonunda tekrar yoga yapmaya hatta Eğitmenlik Sertifika Programına başladım.

Önce bir hamile sınıfına kaydolmayı düşünsem de sertifika programındaki eğitmenimin de desteğiyle normal bir sınıfta pozları kendime göre uyarlayarak hamileliğimin son gününe kadar aktif olarak yoga yapabildim.

İyi ki de yapmışım !

Çünkü gebelik

bir süreç gibi gözükse de bana göre  beni ve Cansın'ı ömür boyu etkileyecekti ve bu dönemde onu sadece plasentamla beslemeyecek aynı zamanda tüm hislerimi duygularımı da aktaracaktım.

Sadece bedenen değil zihnen de dengeli olmam gerekiyordu!

Tavsiye ediyor muyum?
Ke-sin-lik-le!

Yoga ihtiyacım olan bütünsel sağlığı bana verdi eminim size de katkısı büyük olacaktır.

Özge Işın ile Yin Yoga etkşnliğinden sonra.
Bu yazıya başlarken hamileyken yaptığım pozları yazmayı düşünüyordum ama  önce hamileyken yoganın faydaları ve  dikkat edilmesi gerekenleri yazmamın daha yerinde olacagına karar verdim.

Genellikle ilk üc aylık dönemde hamile kadınlara yogun fiziksel aktiviteler önerilmez.
Daha evvel sorunlu bir gebelik yaşadıysanız ya da bebegın keseye tutunma vb. herhangi bir riskli durumunuz sözkonusu ise 4. Ay'ı beklemelisiniz.Ancak sağlıklı  bir anne adayı ilk 3 ay içinde de kontrollü bir şekilde fiziksel olarak bedeninini güçlendirmeye ,esnekliğini arttırmaya başlayabilir.

Hamilelik süresinde yoga yaparak;

Kasların gücünü attırır,esneklik kazanır
Dengenizi geliştirir
Tüm süreç boyunca çok aktif olan hormonların salınımını saglayan salgı bezlerini uyarır,
Dolaşım sistemini iyileştirir,
Doğru nefes alışkanlığı kazanır,
ve iç organlarınıza masaj etkisi yaratmış olursunuz.


Daha önce aktif olarak yoga yapıyor olsanız da yeni başlayacak olsanız da mutlaka doktorunuzdan onay almanızı tavsiye ederim.

Her annenin ve bebeğin durumu,gelişimi kendilerine has ve fark gösterebilen bir süreçtir.O yüzden internette dolaşan amuda kalmış 8 aylık hamile anneleri görüpte bu hareketlerin hamile anne adayları için serbest oldugu fikrine kapılmanızı istemem.Ben öncesinde aktif olarak yoga yapmama rağmen,yapabildiğim halde bir çok duruşu asla denemedim.Hep yumuşak ve sakin duruşları tercih ettim, açıkçası daha önce deneyimlemediğim bir süreci riske atmadım .

İkinci olarak bir uzman eşliğinde hareketleri doğru şekilde öğrenip uygulamak  önemli.Ama daha da önemlisi kendinizi dinleyip ,sınırlarınızı iyi takip etmeniz.
Devamlı olarak yoga derslerine katılma imkanınız yoksa ,çeşitli merkezlerde ücretsiz olarak verilen demo derslerini takip edip evde kendi akışlarınızı güvenli bir şekilde oluşturup uygulamak için gerekli bilgileri alabilirsiniz.
Yoga yaparken herhangi bir rahatsızlık ,ağrı,zorlama hissetmemelisiniz.Akış boyunca sakin ve rahat olmaya ,duruşları yapabilmek adına kaslarınızı fazla uzatmamaya çalışın.

Bebeğin anne karnında her zaman oksijene ihtiyaç duydugunu aklınızdan hiç çıkarmayın bu yüzden yoruldugunuzu hissettiğinizde ya da nefes alıp vermeniz düzensizleşirse mutlaka kendinize zaman tanıyın,dinlenin gevşeyin .Nefesinizi tutmanızı gerektiren egzersizleri asla yapmayın.

Duruşlar sırasında karnınızı sıkıştırmayın ,kapanmanız gerektiği durumlarda mutlaka bacaklarınızı aralayarak karnınıza yer acın.

Burgu ve omurgayı döndürme hareketleri sırasında bedeninize herzamankinden daha nazik davranın ve aynı zamanda gerıye egilmekten kaçının.

Uygulamakta zorlandıgınız pozısyonlarda yada hamılelıgın ılerleyen donemlerınde yerden kalkarken ya da yere egılırken duvar,sandalye ya da yoga partnerınızden destek almaktan cekınmeyın.

Duruşları bedenin dogal sındırım yonunu takıp ederek once sag yanınzı daha sonra sol yanınızı eşit tekrarlarla çalıştırarak uygulayın.

En önemli ve asla unutulmaması gereken  kural da
"Amman yapma ,yoga yapılır mı hamileyken?"
"Ben goruyorum yogayı o hareketlerı yaparsan düşük yaparsın"
"Yoga yapana kadar X yapsana daha guvenli"


gibi önyargılı yorumlara kulaklarınızı tıkayın=)

Ve bu duruma alışın siz artık bir anne adayısınız bu da demek oluyor ki çevrenizdeki herkes uzman ve fikir sahibi.Bundan sonra gobegınızın buyuklugu,bebegınızın kılosu,dogum seklınız ,dogumdan sonra sütünüz,emzirmeniz,beslenmeniz,mamanız ,göbegınız hep toplumsal bir mesele haline dönüşecek.

Kulak asmayın.
Nefes alıııııın ,Nefes verin =)










Etiketler: , , , , , , ,